Pe parcursul primului semestru, piața muncii din România a fost martoră la intrarea a peste 160.000 de noi locuri de muncă, majoritatea concentrate pe retail și servicii. Numărul de cereri primite a fost de 4,4 milioane. În timp ce companiile reduc acum oportunitățile de angajare la distanță, potențialii angajați încă tânjesc după flexibilitatea pe care o oferă astfel de poziții. Ziarul Financiar relatează despre această tendință.
Potrivit unei analize eJobs, angajatorii au postat aproximativ 160.000 de noi oferte de locuri de muncă în prima jumătate a anului, ceea ce este comparabil cu aceeași perioadă a anului 2022. Deși majoritatea ofertelor de locuri de muncă au venit din sectorul comerțului cu amănuntul și al serviciilor, odată cu apropierea verii, turismul operatorii au câștigat teren semnificativ în acest domeniu.
De la începutul anului, diverse domenii de activitate au afișat un număr semnificativ de oportunități de angajare, inclusiv 40.000 pentru retail, 26.000 pentru servicii, 21.000 pentru industria alimentară și 20.000 pentru turism.
,,Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, vedem o creştere a numărului de joburi din turism, dar şi o uşoară scădere a ofertelor venite din zona de call center / BPO şi IT / telecom”, explică Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Față de anul precedent, se constată o scădere vizibilă a dorinței angajatorilor de a angaja pentru posturi la distanță. Ca urmare, doar aproximativ 10.000 de postări de locuri de muncă din peste 160.000 au fost pentru lucru la distanță de la începutul acestui an. În schimb, numărul postărilor de locuri de muncă de la distanță a fost de aproximativ 17.000 anul trecut.
Procentul de afișări de locuri de muncă pentru posturi în străinătate a scăzut de la 8,7% în 2022 la 6,7% din ianuarie a acestui an.
„Joburile scoase anul acesta în piaţă de angajatori au fost în proporţie de 87,4% pentru România şi au reprezentat joburi pentru care este necesară prezenţa la birou. Dacă nu zilnic, măcar 2-4 zile pe săptămână. Această schimbare de poziţionare a angajatorilor faţă de munca remote a fost una dintre tendinţele importante ale acestui an pe piaţa muncii. S-a lovit, însă, de o dorinţă în creştere a candidaţilor pentru a aplica la joburile care le permit să decidă singuri de unde vor să lucreze”, adaugă Bogdan Badea.